Min fantasi!

I skolan började vi med fantasi-sminkningar, och jag fick en förfrågan om att göra en vit dam (vilket jag inte gjorde, men har haft som inspiration i min sminkning)







Min lärare tyckte att denna var väldigt, väldigt bra och snygg. Det var bra gjort, för man försöker få en historia bakom alltihop och hon hade redan fått ett antal olika historier! Jag hade jobbat väldigt fint med skuggorna och verkligen lyckats få fram den här frostiga känslan. På den "fula delen" var allt ojämnt och fint (vilket det skulle vara) och det var häftigt gjort med det röda inne i ögat. Såret såg väldigt verklighetstroget ut.
   Min lilla historia bakom är att alla har en vacker insida, även om man kan ha ett väldigt hårt yttre :) Detta visar jag genom den "lilla fina delen".
   Se fler underbara bilder och sminkningar på vår STYLISTBLOGG :)


Kommentarer
Morfar

Det är tur att man vet att det är smink annars hade man undrat över vad som hänt för såren är verkligen realistiska. Pärlorna är kola.

2011-10-19 @ 20:39:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0