Övar covergirl-sminkningar!

Fem personer från vår klass ska åka upp till Stockholm och tävla om ett omslag till en tidning (då vi alltså ska sminka en modell). Jag vill ju jättegärna vara en av de fem, så nu övar jag satan för att få det bra. Vi ska ha en tävling i skolan och utse vilka fem som ska få åka.
   (Igår var jag på Chrispa och praktiserade hela dagen, och jag hade verkligen skitkul där! :) )













Till nästa gång ska jag:
Göra fuktade bryn istället
Svarta fransarna på ovansidan
Hitta en bättre shadingfärg
Konturera läpparna med läppenna
Ha rena ögonskuggspenslar så att färgen på skuggorna blir likadana

Tror ni jag kommer med till Stockholm?


Kommentarer
Morfar

Det är bra med praktik så att man får inblick i mycket. Trivs man då också så är det extra trevligt. Kan vara trevligt om du kommer med till Stockholm. Men eftersom det är 5 som får åka så får man göra sitt bästa och hoppas att det räcker. Har man bara gjort sitt bästa så skall man ändå vara glad och önska de som får åka med lycka till. Det kan komma fler tillfälle.

2011-10-22 @ 17:24:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0