Mer om .färgs mineralpuder

Jag får be så hemskt mycket om ursäkt! När jag fick hem mina nya mineralpuder såg jag att ingredienslistan inte var den samma längre, så jag tar om innehållet igen!
 
Mica: En vit mineral som funkar som ett helt vanligt puder.
Kaolin: En slags lera som absorberar fett och olja samt ger en bra fästningsförmåga på huden och håller huden matt.
Caprylic/Capric Triglyceride: En vätska från kokosolja som hjälper huden bevara fukt.
Glyceryl Caprylate: En mjukgörande ingrediens som ger huden en slät och fin yta.
Benzyl Alcohol: En organsik vätska från frukt eller te som justerar pH-värdet och ger näring åt huden.
Extrakt från solrosfröolja: Mjukgörande och fuktbevarande.
Extrakt från Rosmarinblad: En ört som verkar antioxiderande, är antimikrobell och mjukgörande.
 
Jag beställde tre olika färger: Nordic Winter Artica, Nordic Spring Golden, Nordic Golden Autumn. På detta sett kan jag blanda ihop alla färger mellan vinter och sommar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0