Skönhetsideal

Slitet hår, oren hy, buskiga bryn, för stora lår, för stor näsa, för små bröst..... Detta är bara några av de saker som många dagligen tänker på. Att vi alla påverkas av skönhetsidealet är ingen nyhet. Det finns alltid något vi inte är nöjda med. Jag har massor av saker med mig själv som jag inte är nöjd med (både utseende och beteende).
   Ibland kan man se genom fingrarna, men ibland kan det även leda till depression, plastikoperationer och i värsta fall självmord. Idag kan man göra det mesta (om man har pengarna såklart).
   Min åsikt är den att jag tycker man ska få göra skönhetsingrepp om man själv verkligen vill det för sin egen skull, för att trivas med sig själv.
   Det är faktiskt inte helt omöjligt att jag själv kommer lägga mig under kniven en dag. Jag har en del utseendefixeringar som jag vill göra för min egen skull och för att trivas med mig själv. Jag vet om att det okså finns gränser till vad man bör göra. Jag vill inte ha läppar som en anka till exempel.
   Tänk efter lite, vad tycker du, hur känner du?


Bloggextra.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0