Uppdaterad Hösthud

Skrev en halv roman igår, men av någon anledning ville inte någon text ALLS komma upp igår, så idag gör vi ett nytt försök!


När vintern närmar sig kan vår hud bli lite knas. Huden brukar ta ca en månad på sig för att anpassa sig vid förändringar, och om det plötsligt går från 15C till -2C så sker det lite förändringar såklart. Luften blir kallare och torrare.

När detta sker blir vår hud yttorr och producerar mer talg för att motverka det torra. Vi kan få pormaskar och finnar samtidigt som vår hud ser väldigt torr och fnasig ut. Värmeförändringarna kan även göra att vi blir rödflammiga. Inte så charmigt!

Vad kan vi då göra för att motverka detta? Att peela huden är viktigt alltid, men extra viktigt när vädret ändras. På så sätt motverkar vi att huden ser torr ut, att huden täpps till, och vår hud kan absorbera allt gott vi tänker ge vår hud.

En fuktmask (tex Nuxe Masque Frais Hydrant) är ett solklart val för ALLA! Alla hudtyper behöver fukt och en mask kan ta fukten långt ner i huden där det behövs.

Ett byte av ansiktscreme kan även vara ett alternativ. Huden blir känsligare för yttre påverkan när det är kallt. Därför kan en mer fuktgivande creme vara på sin plats för att vår hud ska kunna klara av en dag av kallt väder, snö och blåst.

Jag själv har införskaffat mig Nuxe fuktmask och bytat creme (båda jag använder är från C Skincare) men den jag haft under sommaren var Balancing Fluid, nu har jag bytat till Soothing Recovery cream.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0