Ytlighet - är det rätt eller fel?

Många av mina inlägg har handlat om vad man ska göra för att få bra hy, hur man ska sminka sig för att se så bra ut som möjligt osv osv!

Idag tänkte jag ta upp något helt annat! Att må bra och vara nöjd med sig själv!!

Har du någonsin ställt dig frågan: "varför gör jag såhär?" Varför sminkar jag mig i en halvtimme varje morgon, varför solar jag 40 min varje måndag osv.

Är du verkligen nöjd med dig själv? Jag tror inte det. Vi alla har våra komplex och vill se bra ut. Men ibland kan det självklart gå till överdrift och man kan gå för långt. Linda Hallberg hade en frågeställning på sin blogg om folk brukade gå ut utan smink. Jag och ca 50 andra svarade: "jag går inte ut utan smink". De som brukade gå ut, utan, var mycket färre.

Vi alla borde spendera mer tid med att försöka intala oss "jag duger precis som jag är" istället för att spendera en massa tid framför spegeln, eller vad tycker ni?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0