Vitamin B5

Att ha en fin och bra hud är något de flesta vill ha! Eller hur? Ibland räcker det inte bara med att använda bra produkter som hjälper från utsidan, utan vi behöver självklart också något som arbetar inifrån!

Att använda oss av rätt produkter för vår hudtyp är viktigt såklart! Jag har hittat helt rätt med C Skincares produkter blandat med specialprodukter från Comfort Zone. Men dessa precis som alla andra produkter jobbar "ute" och även om man använder AHA syra som jobbar djupt, så kommer man aldrig tillräckligt långt ner för att få 100% ren och fin hy.

Att ha en varierad, balanserad och nyttig kost, träna regelbundet, sova ordentligt och dricka mycket vatten är lika viktigt som bra produkter!! För att din hud ska bli bra behövs blodcirkulationen hållas igång, huden behöver få näring och mineraler och även kunna rensa ut allt slagg! Slagg är en begrepp för olika sorters smuts osv som huden inte ska ha.

Det finns hundratals olika studier som bygger på att kost har ett stort samband med hudens påverkan. Det är trots allt så att huden jobbar inifrån och ut! Inte tvärtom.

Anledningen till att jag skriver om allt detta är för att jag ska försöka genomföra detta! Jag har även köpt ett kosttillskott som ska hjälpa huden på traven! Detta kosttillskott heter Pantothenic Acid som är vitamin B5 med andra ord och lite annat smått och gott! Detta kosttillskott bildar fler och skickar ett ämne som heter Koenzym A. Denna enzym skickas till huden och bryter ner det överflödiga talget och ökar ämnesomsättningen i huden. Detta kommer alltså hjälpa att hålla finnar och pormaskar borta och förbättra hudens struktur och utseende markant. Värt att testa! Denna kostar 225:- för 90 dagar.



Kommentarer
Sandra

Jag har precis också köpt de pillerna! Ska bli spännande att se om det hjälper!!

2012-09-06 @ 07:46:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0