Min egen hudvårdsrutin

Min dagliga hudvårdsrutin innehåller 5 enkla steg som rengör, vårdar och skyddar.

(Mina produkter är speciellt utvalda för min specifika hud och min specifika behov, just därför kan du troligtvis inte använda samma produkter som jag. Jag kan rekommendera dig att få en hudanalys hos en hudterapeut som tar reda på vilken hudtyp och vilka hudtillstånd du har. Därefter kan jag rekommendera produkter efter din hudtyp och dina hudtillstånd)

Jag har två produkter som är rengörande och balanserande och 4 produkter som lugnar och återfuktar. Jag har en känslig blandhy, därför behöver jag en blandad serie för olika behov.

1. Optimals foaming gel 129:-
- en rengörande gelé som tar bort makeup och smuts lätt, löddrar bra och lämnar en ren, fräsch och slät hy.

2. Optimals soothing toner 129:-
- ett lugnande och återfuktande ansiktsvatten som återställer pH-balansen och gör huden redo för kommande produkter.

3. Puré nature aloe vera gel 90:-
- en 80% ren aloe vera gelé (som jag använder som ett serum) som lugnar, reparerar och återfuktar djupt i huden.

4. Optimals eye cream 159:-
- en återfuktande creme för ögonområdet som reduerar puffighet, mörkhet samt fina linjer.

5. Optimals day cream 179:-/ Bioclinic Red away night cream 520:-
- Optimals creme ger fukt samtidigt som den reglerar talgnivån där det behövs. Bioclinics nattcreme är väldigt koncentrerad och innehåller aktiva ämnen som stärker kärlen i huden så att rodnad i huden dämpas. Extremt dyr och extremt effektiv!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0